Handelsbetingelser
Nærværende handelsbetingelser vedrører vikarieringsaftaler indgået mellem TjenerTeamet ApS, cvr. nr. 38718371 (herefter benævnt TjenerTeamet) og kunder til TjenerTeamets ydelser (herefter er kunder benævnt Virksomhed).
TjenerTeamet indgår vikarieringsaftaler med det formål at servicere Virksomhed med midlertidigt personale efter behov.
Nærværende handelsbetingelser er gældende for det til enhver tid gældende samarbejde med TjenerTeamet med mindre andet særskilt er aftalt skriftligt.
§ 1 Gensidige forpligtelser
§ 2 Almindelig Booking
§ 3 Hastbooking
§ 4 Overarbejde
§ 5 Afbestilling
§ 6 Mødetider
§ 7 Det midlertidige personales vilkår
§ 8 Sygdom
§ 9 Fakturering
§ 10 Arbejdsskadeforsikring
§ 11 TjenerTeamets personale (rekruttering)
§ 12 Corona (covid-19)
Ved brug/leje/booking af TjenerTeamets personale accepterer Virksomhed ovenstående aftalevilkår / handelsbetingelser. Virksomheden acceptere hermed, at have gjort sig bekendt med indholdet heraf og accepteret aftalen / betingelserne i enhver henseende. TjenerTeamet og Virksomheden accepterer, at disse handelsbetingelser indgår som en del af enhver aftale mellem TjenerTeamet og Virksomhed med mindre andet er særskilt skriftligt aftalt.
OPDATERET: 03/15 - 2024 af Thomas Marcussen
TjenerTeamet indgår vikarieringsaftaler med det formål at servicere Virksomhed med midlertidigt personale efter behov.
Nærværende handelsbetingelser er gældende for det til enhver tid gældende samarbejde med TjenerTeamet med mindre andet særskilt er aftalt skriftligt.
§ 1 Gensidige forpligtelser
- TjenerTeamet administrerer bemanding, transport og aflønning af midlertidigt personale.
- Ved booking af midlertidigt personale skal Virksomheden ved afgivelse af ordre oplyse dato, sted, uniform, kontaktperson, mødested og tidsrum for booking af det midlertidige personale.
- Virksomheder afregnes ikke for transport af midlertidigt personale inde for radios af 25 minutter kørsel af københavns hovedbanegård kun hvis det er anført ved booking.
§ 2 Almindelig Booking
- TjenerTeamet stiller midlertidigt personale til rådighed efter forudgående bestilling. Bestilling af midlertidigt personale skal ske ved online bestilling.
- Bestilling af midlertidigt personale er accepteret af TjenerTeamet, når Virksomheden modtager en bekræftende mail fra TjenerTeamet vedrørende booking.
- TjenerTeamet fakturerer minimum for fem (5) timer pr. booket midlertidigt personale, med mindre andet skriftligt er aftalt.
- Timeprisen for midlertidigt personale rekrutteret gennem TjenerTeamet følger den til enhver tid gældende prisliste. Priserne inkluderer lovpligtig feriegodtgørelse og ATP.
- Opretter kunden ikke selv bookingen via portalen, kan kunden blive tillagt oprettelsegebyr pr. bookinh, svarende til 59 kr. service tillæg.
§ 3 Hastbooking
- Hvis Virksomheder har akut behov for midlertidigt personale inden for 2 dage (48 timer) eller 24 timer før start af den planlagte booking, kan midlertidigt personale bookes mod et gebyr jf. Priser (link til priser).
- TjenerTeamet garanterer ikke midlertidigt personale ved hastbooking, men sørger i videst muligt omfang for at opfylde Virksomhedens behov.
§ 4 Overarbejde
- Hvis TjenerTeamet har stillet midlertidigt personale til rådighed til et arrangement, er det op til det midlertidige personale selv at bestemme om vedkommende ønsker at påtage sig overarbejde.
- Overarbejde faktureres for hver påbegyndte kvarter.
§ 5 Afbestilling
- TjenerTeamet stiller midlertidigt personale til rådighed efter forespørgsel fra Virksomheder. Der kan være forhold hos Virksomheder, som betyder, at Virksomhed skal foretage hel eller delvis afbestilling af det bookede midlertidige personale.
- Hvis afbestilling sker mere end 4 dage før arrangementets start, opkræver TjenerTeamet ikke gebyrer.
- Hvis afbestilling sker mindre end 4 dage før arrangementets start, opkræves gebyr svarende til 4 timer af bestilling hvis andet ikke er aftalt.
- Afbestilling skal ske online eller gennem fremsendelse af e-mail til [email protected]. Afbestillingen er først godkendt, når Virksomhed modtager en bekræftende mail fra TjenerTeamet vedrørende afbestilling af bookingen.
§ 6 Mødetider
- Det midlertidige personale forpligter sig til at møde jf. aftale, omklædt og klar til at arbejde. Afregning sker jf. aftalt bookede tider.
§ 7 Det midlertidige personales vilkår
- Ved booking af midlertidigt personale hos TjenerTeamet medfølger disse krav for det midlertidige personale, som anført i nedenstående:
- Jf. Vikarlovens § 3: ”Vikarbureauet skal sikre, at vikaren under dennes udsendelse til en brugervirksomhed, for så vidt angår arbejdstidens længde, overarbejde, pauser, hvileperioder, natarbejde, ferie, helligdage og aflønning, mindst har vilkår svarende til, hvad der ville have været gældende i medfør af lovgivning, kollektive overenskomster eller andre bindende generelle bestemmelser, hvis vikaren havde været ansat direkte af brugervirksomheden til udførelse af samme arbejdsopgave. Brugervirksomheden tilpligtes derfor loyalt at oplyse vikarbureauet om eventuelle forpligtelser i henhold til ovenstående.”
- Pauser og bespisning: Det påligger Virksomheden at tilbyde midlertidigt personale pauser af passende længde set i forhold til arrangementets varighed. På vagter over 8 timer er samarbejdspartneren forpligtet til at give en 30 minutters sammenhængende spisepause inkl. personalemad. Pausen betales af Virksomhed.
§ 8 Sygdom
- I tilfælde af sygemeldinger, vil Virksomheden blive meddelt dette straks. TjenerTeamet vil forsøge at finde andet midlertidigt personale, men kan ikke garantere erstatning for sygemeldinger. Virksomheden bliver ikke faktureret for sygemeldt midlertidigt personale.
§ 9 Fakturering
- TjenerTeamet fakturerer hver mandag for den forgående uge. Betalingsbetingelserne er 7 dage netto til Danske Bank konto: 3409 12306326.
- Ved bestillinger på mere end 15 tjenere til samme arrangement, eller arrangementer indenfor én uge, skal 75% af den estimerede pris indbetales senest 7 dage før arrangementet/arrangementerne på PersonaleLand's ApS konto. Ved hastebestillinger på mere end 15 tjenere der indløber til TjenerTeamet umiddelbart før arrangements-datoen skal 75% betales umiddelbart efter bookingen af personale er bekræftet på platformen (senest 24 timer).
- Ved bestillinger på mere end 40 tjenere til samme arrangement, skal 25% af den estimerede arrangementspris forudbetales 7 dage efter bestillingen er godkendt af begge parter. Yderligere 50% af arrangementsprisen skal være betalt 7 dage før arrangementsdatoen.
- For alle arrangementer over 15 tjenere betales de sidste 25% efter arrangementet efter gældende faktureringsbetingelser.
- Overstiger TjenerTeamet's tilgodehavende hos samarbejdspartneren på mere end kr. 12.000,- ex. moms skal denne konto udlignes, idet der ellers ikke er muligt at sende mere personale ud til samarbejdspartneren.
§ 10 Arbejdsskadeforsikring
- Midlertidigt personale booket gennem TjenerTeamet er omfattet af samme arbejdsskadeforsikring som Virksomheds andre medarbejdere. Har Virksomhed ingen arbejdsskadedækning for TjenerTeamets personale, er de dækket af TjenerTeamets arbejdsskadeforsikring.
§ 11 TjenerTeamets personale (rekruttering)
- Ved brug/leje/booking af TjenerTeamets personale accepterer Virksomhed ovenstående aftalevilkår. Virksomheden hermed at have gjort sig bekendt med indholdet heraf og accepteret aftalen i enhver henseende. TjenerTeamet og Virksomheden accepterer, at disse handelsbetingelser indgår som en del af enhver aftale mellem TjenerTeamet og Virksomhed med mindre andet er særskilt skriftligt aftalt.
- Personale fra TjenerTeamet er forbeholdt TjenerTeamet og skal udelukkende beskæftiges herigennem.
- Hvis Virksomhed ønsker at ansætte personale fra TjenerTeamet, bedes Virksomhed sende navnet på hver enkelt medarbejder som ønskes rekrutteret samt dato for overtagelse af omtalte. Hvis rekrutteringen godkendes vil der blive opkrævet et rekrutteringshonorar på 6.900 DKK.
- Henvender Virksomhed sig direkte til TjenerTeamets personale angående ansættelse af disse, betragtes dette som et ønske om rekruttering af medarbejderen.
- Såfremt Virksomhed rekrutterer personale fra os og ikke kontakter TjenerTeamet i den forbindelse, vil der blive opkrævet et yderligere tillæg på 2.500 DKK udover rekrutteringshonoraret på 6.900 DKK.
- Opfordrer Virksomhed personale fra TjenerTeamet til at tage yderligere arbejde hos Virksomhed, uden at det foregår igennem TjenerTeamet, vil det udløse en bødestraf på 1.000 DKK.
- Modtager Virksomhed jobansøgninger fra vores medarbejdere, skal Virksomhed uden ugrundet ophold kontakte TjenerTeamet herom. Dette gælder uden undtagelser.
- Rekrutteringshonorar bortfalder efter 12 måneder, fra sidste job afsluttet hos TjenerTeamet, af medarbejderen.
- Er du i tvivl om ovenstående, kontakt da TjenerTeamet for yderligere information.
§ 12 Corona (covid-19)
- Stilles der krav fra kunden at fremvise negativ corona test, bliver der pålagt tillæg pr. medarbejder, svarende til
- tid brugt på teste pr. medarbejder. Medarbejderen sørge selv for at blive testet dagen senest dagen før vagtstart.
Ved brug/leje/booking af TjenerTeamets personale accepterer Virksomhed ovenstående aftalevilkår / handelsbetingelser. Virksomheden acceptere hermed, at have gjort sig bekendt med indholdet heraf og accepteret aftalen / betingelserne i enhver henseende. TjenerTeamet og Virksomheden accepterer, at disse handelsbetingelser indgår som en del af enhver aftale mellem TjenerTeamet og Virksomhed med mindre andet er særskilt skriftligt aftalt.
OPDATERET: 03/15 - 2024 af Thomas Marcussen